Cuprinde organizarea, controlul si coordonarea procesului de proiectare, avizare si constructie propriu zisa a proiectului de la initiere pana la finalizare, in vederea atingerii asteptarilor clientului. Managementul de proiect implica planificarea, coordonarea si controlul unei varietati mari de activitati complexe ce se schimba de la proiect la proiect. Managementul de proiect implica parcurgerea a cinci etape esentiale in derularea unei investitii: Initierea, Planificarea, Executia, Monitorizarea si Incheierea.
2. Managementul costurilor
Cuprinde estimarea initiala a proiectului, panificarea costurilor, previziuni, monitorizare, management si raportare a Bugetului proiectului. Implementarea unei structuri de management al costurilor va ajuta ca investitia sa ramana in bugetul si perioada estimata.
Pe perioada de derulare a investitiei, toate cheltuielile sunt inregistrate si monitorizate, pentru a avea siguranta ca proiectul se incadreaza in planul de costuri initial.
3. Contract Management & Achizitii
Se ocupa de identificarea furnizorilor si colaboratorilor, evaluarea si selectia acestora, elaborarea documentatie de licitatie, antemasuratori, specificatii tehnice, evaluarea licitatiei, negocierea si semnarea contractelor. emiterea comenzilor si urmarire evolutiei contractelor.
4. Managementul calitatii
Managementul calitatii in constructii asigura ca o cladire sau o structura este construita conform specificatiilor, respectand standardele de calitate si reglementarile in vigoare. Acest proces implica planificarea – verificare detalii de executie- complete si corecte, gasire firme executante pentru nivelul de calitate dorit, implementarea – urmarire permanenta a modului de executie inclusiv asistenta tehnica unde este necesara si integrarea pe categorii de lucrari in procesul general de executie.
5.Management receptie
Receptia in constructii este o etapa cruciala in care se evalueaza daca lucrarile executate corespund cerintelor contractuale si normative. In procesul de receptie distingem doua activitati: receptia pe perioada executiei pe categorii lucrari si receptia la terminarea lucrarilor in relatia cu Primaria si Inspectoratul in Constructii si ISU unde este cazul. Daca prima categorie de receptii se intampla in mod firesc, receptia finala este un process anevoios, dar pe care impreuna cu colegii mei il gestionam optim.